ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

درباره علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز + عکس

  • کد خبر: ۱۵۲۶۱۱
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
  • ۱۳
درباره علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز + عکس
علیرضا شهرداری پناه، فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش ۱۰ ماه کنار پیروز، توله یوز ایرانی زندگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - پس از تولد سه توله یوز ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تلف شدن دو توله یوز در فاصله کمتر از بک ماه، مسئولین سازمان محیط زیست ایران برای حفاظت از تنها توله یوز باقی مانده، تلاش‌های فراوانی داشتند.

آنها ابتدا یک دامپزشک متخصص یوزپلنگ‌ها از آفریقا را دعوت کردند؛ پیتر کالدول به ایران آمد و ۵ روز شرایط توله سوم را زیر نظر گرفت، شیر و مکمل‌های مخصوصی را با خود آورد و تیمارگر توله شروع به تغذیه کردن توله با این مواد کرد.

از ۲۸ اردیبهشت ماه که «پیروز» به عنوان تنها بازمانده نخستین تجربه جهان در تکثیر یوز آسیایی در اسارت به محوطه‌ای ایزوله شده در تهران منتقل شد، سازمان محیط زیست وظیفه اصلی نگهداری از او را به علیرضا شهرداری، فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش سپرد که سابقه زیادی در رسیدگی به توله‌های ضعیف و بیمار گونه‌های مختلف جانوری دارد و دوره‌هایی را هم در کشور‌های مختلف برای یادگیری اصول تیمارگری حیات وحش سپری کرده است. او مسئولیت مراقبت شبانه روزی از این توله یوز را برعهده داشت تا اینکه در تاریخ ۹ اسفند ماه، پیروز به دلیل بیماری کلیوی در آستانه ۱۰ ماهگی‌اش تلف شد.


این‌ها را هم حتما بخوانید

اظهارات دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت مرگ «پیروز»

تراژدی «پیروز» | از تولد تا مرگ یوزپلنگ محبوب ایرانی + فیلم و عکس

آیا با مرگ پیروز، نسل یوزپلنگ ایرانی منقرض شد؟

آیا تاکسیدرمی پیروز کاری قانونی است؟

مادر پیروز دوباره باردار است


بیوگرافی علیرضا شهرداری‌پناه

درباره علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز + عکس

علیرضا شهرداری قبل از ورود به دنیای حیات وحش و طبیعت، علاقه ی خاصی به نقاشی، کارهای دستی و هنری داشته است. او از دوران کودکی به حیوانات علاقه داشته و نگهداری از حیوانات را وظیفه خود می‌دانسته است.

شهرداری سپس عکاسی حیوانات حیات وحش را آغاز می کند و به خزندگان علاقه ی ویژه‌تری داشته است؛ او عکاسی در زمینه ی خزندگان، جوندگان و پستانداران را شروع می کند و از حیوانات خاص و متفاوتی تا به حال عکاسی کرده که کمتر کسی تجربه چنین کاری را دارند.

بیشتر عکس‌های خزندگان ایرانی در دنیا توسط علیرضا شهرداری گرفته شده است. همچنین در اطلس پستاندارن ایران و اطلس خزندگان ایران نیز بخش عمده‌ای از عکاسی‌ها توسط علیرضا شهرداری پناه انجام شده است.

ورود به عرصه تیمارگری حیات وحش

علیرضا شهرداری در برخورد و مقیدسازی حیوانات مهارت خاصی دارد؛ به گفته خودش از گذشته ترسی از حیوانات نداشته و به خوبی می‌توانسته با آن ها ارتباط برقرار کند.

همچنین با شناخت بیشتر و آموزش از دکتر معماریان و سایر همکارانش توانسته در این زمینه مهارت کسب کند.

سال‌هاست که شهرداری‌پناه در کلینیک پارک ملی پردیسان برای آتش‌نشان‌ها کارگاه‌های آموزشی حیات وحش جهت روش برخورد و روش صحیح جابجایی و مقید سازی فیزیکی حیوانات را برگزار می‌کند.

تیمارگری و نگهداری از پیروز

درباره علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز + عکس

با توجه به خطر انقراض یوزپلنگ ایرانی و اهمیت حفظ این گونه‌ی رو به انقراض در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ پیروز و دو برادرش با عمل سزارین از مادرشان “ایران” یوزپلنگ ماده متولد شدند.

به دلیل عمل سزارین انجام شده ایران سه فرزندش را نپذیرفت و حاضر نشد به آن‌ها شیر بدهد، دو توله یوزپلنگ تلف شدند، اما با تلاش‌های انجام گرفته توله یوزپلنگ سوم زنده ماند و پیروز نام گرفت.

از ۲۸ اردیبهشت ماه، علیرضا شهرداری پناه در کنار سایر متخصصین و دام‌پزشکان حیات وحش تلاش خود را کردند تا پیروز زنده بماند.

سپس پیروز از سایت توران به پارک ملی پردیسان منتقل شد و زیر نظر علیرضا شهرداری به عنوان تیمارگر بزرگ شد.

در این مدت او تمام تلاش خود را برای سلامت پیروز کرده و حتی نتوانسته به دیدار خانواده خود برود و یا به کار‌های شخصی‌اش رسیدگی کند.

در اوایل اسفندماه بود که خبر‌هایی مبنی بر بیماری گوارشی و روده پیروز منتشر شد و پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد که مشکل کلیوی دارد.

سرانجام پیروز در تاریخ ۹ اسفند ماه پیروز به دلیل همین بیماری تلف شد.

درباره علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
3
11
آقای علیرضا شهرداری عزیزم. به خاطر ۱۰ ماه تلاش بی وقفه انسانی ات در حفاظت از یوز نازنینمان از شما متشکرم.برادر.
حیف پیروز زیبایمان . خداوند به قلب مهربان شما ارامش دهد عزیز جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
1
11
برادر عزیز و بی نظیرم
آقای علیرضا شهرداری .به خاطر تمام تلاشهای بی وقفه تان در طول این ۱۰ ماه از شما سپاسگزارم . خوب میدانم دشواریهای وحشتناکی بر سر راهتان بوده که با فداکاری انها را پشت سر گذاشتید تا کشورمان موهبت داشتن یک یوز زیبا را درک کند قدردان ثانیه به ثانیه تلاشتان هستیم . حیف پیروز زیبایمان . امیدوارم خداوند به قلب مهربانتان آرامش دهد
ج
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
18
1
آقای شهرداری خودش را مطرح کرد والا هیچ هنری نداشت انگار یک‌گربه را نگهداری می‌کند امان از خودنمای وناکارامدی اینم نمایشی بود بنام احیا یوز وبه کام آقا شهرداری یوز بانی یوز باشی ومطرح کردن خود بنام تیمارگر !!!
ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عرضه هیچ کاری ندارید فقط رو در روی مردم بایستید وکارشکنی کنید
هر چی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
2
با تشکر از اقای شهرداری
همان زملن که گفتند بودجه ی نگهداذی پیروز را نداریم همه فهمیدیم که می خواهند او را بکشند
خدا از سر تقصیرات هیچ کدامشان نگذرد
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
داداش گلم آقای شهرداری میدونم چقدر برات سخته بخدا من خودم از دیروز داغونم حیف شد واقعآ حیف شد من که ندیدمش دارم دیوانه میشم شما که ۱۰ ماه باهاش زندگی کردی ای داد بی داد دل من که آروم نشد امیدوارم که خدا دل تورو آروم کنه از همه زحماتت کا تی ای ۱۰ کشیدی از ته قلب تشکر میکنم دمت گرم وحید از گیلان.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
خیلی ناراحتم ازموقعی که پیروز به دنیااومد پیگیر عکسهاوفیلمهاواخبارش بودم توی این چندروز هم همش دعامیکردم پیروز بربیماریش پیروزبشه ولی حیف.چی میشه گفت.امیدوارم انسانهایی مثل علیرضاشهرداری بیشترداشته باشه کشورمون وهمچنین جمعیت یوزها زیادبشه وخطرانقراض رفع بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
دوست بسیار عزیزم ، جناب آقای دکتر علیرضا شهرداری گرامی ؛ برای انسانهای بزرگ و شریف نمی توان حد و مرزی جهت عرض قدردانی و سپاسگزاری قایل شد ، هرچه بیشتر تشکر کنید ، احساس می کنید کمتر حق مطلب را ادا نموده اید بنابراین اطمینان داریم که به هیچ عنوان نمی توان ذره ای از زحمات ، انسانیت و بزرگ منشی شما را جبران نمود. زین پس جنابعالی و پیروز عزیز بخش جدایی ناپذیر تاریخ و فرهنگ ما به حساب می آیید و چه افتخاری بالاتر از این که در قلب و ذهن مردم ایران حک شده اید . بدون شک دوره کوتاه زندگی پسر نیک و زیبای ایران به حضور گرم و پرمهر شما و همکاران محترمتان وابسته و متکی بود . بغایت سایه پرمهرتان بر گستره میهن مستدام باد برادر عزیزم .
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
اقای شهرداری عزیز ممنون از این حس قشنگ مشترکی که به ما ایرانیان هدیه دادید …ممنون که اینقدر زیبا مارا به دنیای شیرین پیروز بردید ….ممنون که برای اولین بار ما را اینگونه با حیات وحش اشنا کردید …ممنون از همه چیز …ممنون از بزرگواری و مهربانی شما …قدردانتان هستیم تا ابد پیروز رفت و غم بزرگی بر دل ما گذاشت هرگز فراموشش نمیکنیم و این احساس زیبا را یادگار از شما داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
آقای علیرضا شهرداری ممنون بابت زحماتی که برای پیروز کشیدید؛ولی حیف که بی ثمر موند؛ انشالله که هر چی از خدا میخوای بهت بده؛ سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
آقای شهرداری ممنون از زحماتتون شما پیروز ایران مواظبت کردی ،میدونم شما از همه بیشتر بخاطر نبود پیروز غم دارید.
حامی پیروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
آقای شهرداری واقعا ازشما سپاسگزارم بابت زحماتی که برای پیروزعزیزمان کشیدید
وهزاران ۱۰۰۰ اندوه برای پیروز دوست داشتنی،زیبا،وفادار
من را هم درغم پیروز شریک بدان و چندروزیست که نگرانش بودم وحالا غمگین
ای کاش من هم یک بار صورت زیبای پیروز رو می دیدم،منم مثل شما تیمارگری حیوانات رو می کنم وخوب حس شمارو میدونم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
آقای شهرداری.برای ماکه فقط تصویر پیروز عزیزمان را می دیدیم این لحظات بسیار سخته .بر شما چه میگذره.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->